andilove

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Andrea - 24 augusti 2011 21:16

För några dagar sen så skrev jag att jag  letade recept för något med lavendel.

Jag prövade lavendelte :)



Koka upp lite vatten,beroenda på hur mycket du vill ha.

Häll det i en kopp och ta fem lavendelblommor och stoppa i en sil.Alltså det lila,inte stjälken! Häll i honung,helst lavendelhonung,vad det nu är. Låt stå i fem minuter för smak och servera sedan.


Jag hade inte vanlig honung utan  fick ta någon med smak,alocetta eller vad det var,så det blev inte gott,men det står att lavendete lugnar vid migrän och hjärtklappning eller något!


Så det är ju bra.

När jag gör badsalt så kommer recept med bilder på det,förhoppningsvis imorgon!


Av Andrea - 24 augusti 2011 21:07

Hej igen :)  Idag när jag köpte mat kom jag på att Sofie var med oss en kort stund,hade glömt bort det! Alltså,jag hade verkligen det ;D Jag ÄR glömsk,okej?

Nu ska jag snart krypa ner i min obäddade,säng :) Och kika lite på  tv och läsa i min bok Natthimmel av Sofia Nordin. I skolan läser jag Förlåt Elina,också av Sofia Nordin.

Köpte böckerna av henne på bokborden,som ni kanske minns att jag sa?

Glöm inte att lägga till mig på bloglovin' 20följaren får en länk :D

5 kvar!

Kram Andiii♥ Juste,kolla Vilmas blogg baarajah.blogg.se så hon blir aktiv igen ;)

Av Andrea - 24 augusti 2011 21:00

Är det bara en känsla eller tog jag den här förut? Säg till i sånna fall!
Och juste,löste mysteriet med det konstiga inlägget,det var Abtin som skrev det.

Glömde att logga ut från pappas data! Dumma honom :( Nu har man anklagat kompisarna i onödan :D

Nu kommer dagens låt: 

Av Andrea - 24 augusti 2011 18:26

Hej! Idag i skolan hade vi matte och lite mer.. Inget speciellt!

Efter jag slutat stod jag och väntade på några i 5a i 20 min! Irriterande att jag är med dem mer men vi inte går i samma klass så man måste vänta på varandra. Sorgligt också! Klart jag trivs i min klass,men jag skulle helst gått i A. Fast det går ju inte :(

I alla fall så gick vi till min gård,jag Teda och Isadora,och sen så pratade vi en massa.

Sen fyra kom Emelie också och vi lekte en lek,som var så här skräckig,så v i blev rädda. Och ni vet de här signalerna till allmänheten om det händer krig eller så , vi hörde tre sånna så jag och teda blev asrädda och sprang in. Fast vi hörde aldrig en fjärde,så det kanske inte var något. Men om det blir krig imorgon,så skulle det vara fett läskigt. Nåja,nu ska jag snart gå till nåt ställe och köpa snabbmat för mamma är sjuk o jag har inget att äta!

Kram Andipandi :)

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards