andilove

Alla inlägg under januari 2012

Av Andrea - 30 januari 2012 20:08

..gjort den där wannabe storbloggerskan,"hejjagtrorjagärenstorbloggerska"-bloggerskan,och hade tänkt ta något exempel,så har jag nog hittat ett.
Jag hittade nyss den här bloggen när jag sökte runt lite,och hon har bara bloggat en dag,men jag får en känsla att hon är en wannabe Kenza..

Om det inte vore för Wannabegrejen,så verkar bloggen vara en fin,stilren blogg(eller något sånt)!

Kika in på (mysko)bloggen ni med,hittar ni något konstigt?

http://carrosnyggaaast.blogg.se/?tmp=30195226


(Namnet är också mysko)

Andrea♥


Upd: Kommer inte hinna med bokmåndag,sorry! Den kommer på onsdag,imorgon ska jag på öppet hus inför sexan,och innan dess så ska jag läsa och göra läxor! Sorry,men skolan(och läsningen) går före! Jag loggar kanske in en kortis :)

Av Andrea - 30 januari 2012 19:20

Andrea♥

Av Andrea - 29 januari 2012 21:35

Hej!
Ifall jag igår bara slappade,fick jag knappt slappa idag!
Först  vaknade jag runt elva,åt frukost.
Sen skulle pappa visa mig lite yoga,haha :)
Efter det åkte jag,mamma och Abtin till min morfar,och kom tillbaka runt två då jag åt lunch.

Efter lunchen hoppades jag på att kunna läsa och titta på PLL en stund,men ja,det blev inte så.  För jag och pappa skulle ut på stan för att mamma ville att jag skulle titta på jackor.

Så då kom jag hem ungefär fem(köpte en kofta från Zara,inget mer. Eller jo,jag åt lite chokladfondue med marshmallows. Jag satt på en bänk i Gallerian och väntade på pappan,med min chokladfondue,så kommer en åttioårig tant med en banan och stirrar på mig..hmm!) och loggade in på datan,sen var det middag,och efter det tog jag ett härligt bad(jag badar alltid på söndagar) och läste i  Laura Flickan från havet. Den har onödigt långa beskrivningar om hennes känslor när hon tog "kola" som de kallar det i boken. Seriöst,jag är inte intresserad av det.


Nåja,nu ska jag lägga mig och läsa sen sova. Yay,kom på att vi har sovmorgon imorgon,för vi har ingen gympa. Istället har vi extra lång på torsdag med skridskor,men det gör inget. Sovmorgon :)

Jag börjar sakna sommaren nu,att bara ligga i min hängmatta med en trave böcker under den och en Kalle Anka tidning i händerna och en iskall läsk bredvid mig!        
Andrea♥ 

Av Andrea - 28 januari 2012 21:24

Hejsan! Idag har jag bara slöat! Jag lovar,ni får en lista på vad jag gjort:
Vaknat

Ätit frukost
Varit inne på datan

Borstat tänderna

Städat mitt rum

Sett på PLL

Ätit
Läst i Glashuset

Sett PLL

Ätit

Sett klart PLL skiva 3


Och sen har jag kört lite Wordfeud mellan allting ;) 


Dagens låt blir Like Toy Soldiers,som jag haft förut,men den är så bra så det skadar inte :)

Ska läsa klart Glashuset nu!
Andrea ♥

Av Andrea - 28 januari 2012 13:45

Hej!
Jag finns alltså på Twitter nu,coolt va? Nej,inte direkt men ni fattar.

Jag heter Andrea ♥,det mest orginella namnet i världen ;)
https://twitter.com/#!/Andrea_books 

*Sitter med mobilen*

Mamma: Vad gör du?
Jag:
Twittrar.

Mamma: Åh,jag såg att du skaffat twitter på din blogg.
Jag:
Mmm..
Mamma:
Egentligen behöver du det inte,du har ju redan två twittrare i ditt rum.
Haha,hon menade gulliga Piggi och Tingeling :) Eller Tingeling är gullig på utsidan,ondskefull på insidan!

     

Haha,en bild från en strand vi var på i somras :) Vi = jag och mamma!
Åh,nu saknar jag sommaren! Jag brukade ta min cykel,cykla runt här i Sthlm men en bok och något att dricka,sätta mig på något mysigt ställe och bara läsa och ta det lugnt!

Andrea♥ 

 
Av Andrea - 27 januari 2012 16:29

Jag gillar den där låten,i början av programmet,så jag bestämde mig att ta reda på den för att se den om och om igen(tänkte såklart inte på Youtube utan på Google,så det tog ett tag,hehe) men i alla fall,nu har jag den :)

Men,jag har såklart hittat den bästa varianten:

Men så finns det ju den lite mer läskiga,den för Halloween(den är läskig när du stannar på sekund 1 ungefär :) Men den länkar jag inte,ha-ha)
Okej,nu måste jag ha PLL! Även om jag inte läst eller gjort läxa.. 


Upd: Klistrar in texten också,så ni kan sjunga :P

Got a secret
Can you keep it?
Swear this one you'll save
Better lock it, in your pocket
Taking this one to the grave
If I show you then I know you
Won't tell what I said
Cause two can keep a secret
If one of them is dead…


Låten heter Secret :)
Och när jag kollade på videon såg jag en kommentar:

Is one of them called Catherine Pierce (?) like in Vampire Diaries !!!

And the other is named Allison ! o_O

It's a sign

...


Av Andrea - 27 januari 2012 15:25

"Gaah!" för att jag inte bloggat på 2 dagar!
Gud!
Men jag har faktiskt inte varit så mycket vid datorn,bara för att sätta på Pretty Little Liars(wow,amazing!)!
Så jag kan berätta vad jag fått de senaste dagarna!

 

(De sista böckerna är inga recensionsex,utan jag fick dem av min kusin&faster,eller Flugornas herre valde jag och Sagan om ringen böckerna blev jag påprackad.. Och så är det bok 2&3! Får låna ettan nån gång i framtiden när jag inte har sisådär 27 olästa böcker,eller vad säger ni?)

Tack till Forum Förlag för de andra böckerna :D

Okej,så i onsdags hade jag trivseldag i min skola,och eftersom jag är femma så leder vi grupperna. Men jag och Michel som hade en grupp blev stalkade av en vuxen hela dagen! Och fyrorna som skulle hjälpa till pratade rakt ut och så vidare -.-

Sen var jag med Issa,då hann jag inte blogga,och direkt efter åkte jag och pappa till en av mina fastrar och var där till ca klockan nio och vi var hemma runt kvart i tio! Så då hann jag inte heller blogga.


Igår hade vi också trivseldag(fyrorna skötte sig bättre och sexåringarna blev stöddiga) och jag slutade klockan tre,efter gympa kondition och styrkespass(-.-) och släpade mig hem,såg ett paket och tänkte "hoppas,hoppas,hoppas" att det inte stod mitt namn utan pappas,och som tur var gjorde det det! Det var alltså PLL och TVD :D
Även ett brev att jag hade ett paket att hämta(i mitt eget namn) och det var inte direkt konstigt att det var Lucy Dillons nya bok.
Men jag läste knappt igår utan var fastklistrad vid tv:en,bortsett från min pianolektion då!

Det var mina dagar :) Nu i helgen ska jag spendera största tiden vid tv:en,igen,men jag får inte påbörja en ny skiva förrän jag läst minst en bok eller gjort en läxa,och  eftersom jag nyss såg klart första skivan så ska jag läsa eller göra läxa nu. Och det är jag som bestämde det,så jag hinner med allt sådant :)
/A


(Ja,jag är tvungen)

Av Andrea - 24 januari 2012 19:57

Eller,jag tror jag glömde! För jag minns bara att jag bloggade om det på bokbloggen!
I alla fall,jag beställde TVD säsong 1 och PLL säsong 1 igår,så de kommer nog till helgen :D Yay! Har länge velat se båda två :D 


Och ja,leveranstiden var 1-3 dagar,så det blir nog på torsdag :D
Nu ska jag sätta mig ner i min bäddade säng(som förresten inte är bäddad så jag får bädda den) och läsa i Dash&Lily(för att få lite julkänsla sisådär en månad efter jul - hallå,bara elva månader kvar! Dags att fixa julklappar -.-) med lite varm choklad :D
Andrea♥ 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards